Come Fender promuove Fender Play? Attraverso una collaborazione con Zappos.
Fender Play è un’applicazione che ti permette, abbonandoti, di imparare a suonare la chitarra, il basso o l’ukulele.
Fender ha avviato una partnership con Zappos, negozio di scarpe e abbigliamento, per offrire un programma di formazione sulla chitarra ai dipendenti dello store.
I dipendenti avranno:
C’è un famoso aneddoto sulla Stanley Works, una nota azienda produttrice di utensili, che ricevette da un consulente il seguente ammonimento: «Ricordate che il vostro business non è vendere trapani, ma buchi».
Vale a dire: non si vendano caratteristiche, ma vantaggi, risultati e valore.
Philip Kotler, Marketing Insights from A to Z. 80 Concepts Every Manager Needs to Know, 2003.
Ecco Fender ha fatto suo il concetto esposto da Philip Kotler. Con Fender Play non sta vendendo chitarre ma vantaggi, risultati e valore. Vende la possibilità di diventare chitarristi.
The bottom line is that if a guitar-maker can get a person to stick with it, they become a lifelong customer, graduating from $200 beginner instruments to equipment that can run into the thousands.
Continua leggere qui: Matthew DeBord, I spent a few months using Fender’s online guitar-learning tool — and I was surprised by how much I learned, 28 dicembre 2017.
L’obiettivo della collaborazione è da una parte migliorare il benessere dei dipendenti di Zappos, dall’altra promuovere l’utilizzo dell’app Fender Play.
Fender, the legendary guitar-maker, has joined forces with online shoe and clothing retailer Zappos.com in an effort to engage with new guitar players and to promote wellness to the retailer’s staff, the first partnership in a potential line of pairings.
Through the ‘Strum for the Sole’ program, a first-of-its-kind wellness benefit that promotes a work-life balance through the power of music learning, Zappos employees will have the opportunity to learn an instrument using Fender Play, a digital learning app for guitar, bass and ukulele, as a means to reduce stress, promote increased creativity, self-expression and confidence, among other benefits.
Fender hopes the pilot will not only benefit Zappos employees and make them lifelong guitar players and devotees to the brand, but also will help raise awareness of Fender Play and make the program a major online music education destination.
Continua a leggere qui: Kyle O’Brien, Fender initiates wellness partnership strategy with Zappos to promote workplace guitar playing, 27 agosto 2019.
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